Vendéglátás + Vizuális Marketing + Élet = Ez a blog

shopographic.co.nz

shopographic.co.nz

A június 21-e egy különleges TÉLI nap számomra!

Ezt a dátumot az teszi különlegessé, hogy ekkor tartózkodik a nap a legrövidebb ideig az égen...azt kérded mitől téli nap?

2019. június 22. - Zsolt Shopi Soponyai

junius_21.jpg

Mindannyiunknak van egy küldetése

Számodra is fontos dátum a születésed dátuma?
Neked is kapcsolódik valami különleges a saját születési dátumodhoz?
Vagy egyedül volnék ezzel?! 
Számomra a Június 21-e egy igen különleges téli nap, mert ekkor ünneplem a szülinapom. Azt mondtam volna téli nap? Kifejtem...

Szerintem minden ember a lelke mélyén szeretne valami fontosnak a részese lenni élete során. Ezt ki hogy értelmezi önmagában. Lehet valaki a földműveléssel vagy kertészkedéssel éri el, lehet valaki azzal, hogy játsza a 'fals-tökéletest' az Instagramon. Ez egy fontos része a földi küldetésünknek. 

Lehet ám, hogy a földi lét fontossága sok emberben csak a halálos ágyán fog realizálódni, mert egész életükben csukodt szemmel jártak. Azok viszont, akik ébren vannak azok, akik fölteszik önmagukkal kapcsolatban a kérdést
– miért? – azoknál hamarabb jelentkezik az e fajta felismerés.

Saját születési dátumod fontossága

Így kanyarodnék vissza a saját születési dátumunkhoz. A legegyszerűbb módja annak, hogy fontosnak érezhessük magunkat és a földi létünket az lehet, ha egy különleges dolgot kapcsolunk eme számunkra fontos dátumhoz, a születésünk napjának dátumához. Valakinél mondjuk az teszi különlegessé, hogy egy napon született egy híres költővel, de valakinél az, hogy a tavasz első napján született.

A június 21-i dátumot, az én különleges dátumomat az teszi különlegessé, hogy ez a legrövidebb nap.

Ez az a dátum, amikor a nap a legrövidebb ideig tartózkodik az égen, és innentől kezdve egyre csak hosszabbodnak a nappalok. Legalább is a föld déli féltekén, Új-Zélandon.

Itthon mindig is nyári gyerek voltam. Míg Magyarországon azt kapcsoltam eme fontos naphoz és azzal tettem különlegessé a saját születésem dátumát, hogy ez volt az a nap amikor a leghosszabb a napsütéses órák száma (az év 'leghosszabb napja'), addig a déli félteken, ahol tíz évig éltem ez a legrövidebb nap volt. Hirtelen a nyári születésnapok eltűntek, 'téli gyerek' lettem. 

Mi ebből a tanulság? És miért írom le mindezt?

Mert azzal, hogy 18 ezer km-rel odébb voltam, és a szöges ellentétét tapasztaltam meg egy ilyen jelentéktelen dolgoknak megtanította nekem, hogy semmi sem az, aminek látszik. 

Minden csak nézőpont kérdése.

Mindent csak a saját leszűkült látókörünk és addigi életünk tapasztalatai alapján tudunk megfigyelni és megvizsgálni. Ezt tanította meg nekem a saját születési dátumom fontosságának felfogása.

Ez különösen akkor éleződött ki, amikor első szülinapomat ünnepeltem Új-Zélandon. De ehhez ki kellett mozdulnom a hétköznapokból, hogy meglássam, úgy ahogy a földnek, minden másnak is két félteke van, amit nem feltétlen látunk sokszor.

Kérdés: Ha igen, neked mitől különleges a születésed dátuma? Írd meg alul a hozzászólásokban!

 

Kövess az Instán, ott mindent megtalálsz rólam >

A bejegyzés trackback címe:

https://shopographic.blog.hu/api/trackback/id/tr8814906870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása